Giresun Haberleri

Yılın FotoÄŸrafı Ödülünü Kazanan Tsakalidis AA’ya KonuÅŸtu

Foto muhabiri Tsakalidis, "Foto muhabirliği alanında büyük deneyime sahip çok sayıda jüri üyesi olması nedeniyle 'İstanbul Photo Awards', son yılların en önemli ve prestijli yarışmalarından biri" dedi.

Bu yazıyı paylaşın

Anadolu Ajansının bu yıl sekizincisini düzenlediÄŸi “Ä°stanbul Photo Awards 2022” Yılın FotoÄŸrafı ödülünü kazanan foto muhabiri Konstantinos Tsakalidis, foto muhabirliÄŸi alanında büyük deneyime sahip çok sayıda jüri üyesi içermesi nedeniyle “Ä°stanbul Photo Awards”ın son yılların en önemli ve prestijli yarışmalarından biri olduÄŸunu söyledi.

Dünyanın farklı yerlerinden gönderilen 16 binden fazla fotoÄŸraf arasından, Tsakalidis’in “Evia’da Bir Kadın” eseri, ödüle deÄŸer görüldü.

Bloomberg çalışanı Yunan foto muhabiri Tsakalidis, ödüllü fotoÄŸrafın hikâyesini AA muhabirlerine anlattı. FotoÄŸrafı 8 AÄŸustos 2021’de Yunanistan’ın kuzeyindeki Evia Adası’na baÄŸlı Gouves köyünde çektiÄŸini belirten Tsakalidis, diÄŸer meslektaÅŸlarıyla gözlem noktasından ayrılarak bölgede çıkan yangını daha iyi görebileceÄŸi yere gittiÄŸini ve bölgede artan yangına raÄŸmen köye yaklaÅŸtığını söyledi.

Tsakalidis, “Yangın gerçekten evlere yaklaÅŸmış olsaydı, son yıllarda yüzleÅŸtiÄŸimiz felaketi ve iklim krizinin sonuçlarını en canlı ÅŸekilde anlatacak görüntüler bunlar olurdu diye düşündüm.” dedi.

GittiÄŸi Gouves köyünde ödüle layık görüldüğü fotoÄŸraftaki kadınla karşılaÅŸtığında kadının evleri için ne kadar uÄŸraÅŸtığını anlattığını ve kendisinden arka bahçedeki kocası için yardım istediÄŸini belirten Tsakalidis, “Bana bunu anlatırken alevler evin arkasındaki çam ormanını yuttu. FotoÄŸrafı o anda çektim.” diye konuÅŸtu.

Tsakalidis, o anda yaÅŸadığı zorlukları “Bir foto muhabiri olarak ilk defa bu denli büyük bir yangına ÅŸahit oldum ve bu durumu göstermekten biraz korktuÄŸumu söyleyebilirim.” ÅŸeklinde dile getirdi.

Tsakalidis, “Evia’da Bir Kadın” eserinin hikayesinde sadece içgüdülerini takip ettiÄŸini belirterek “Bence hikâyeleri takip etmek için cesarete ve güçlü bir karaktere ihtiyacın var.” ifadelerini kullandı.

ÇektiÄŸi fotoÄŸrafın kendisi için ne anlama geldiÄŸi hakkında deÄŸerlendirmelerde bulunan Taklidi, şöyle devam etti: “Bu fotoÄŸrafın Evia Adası’ndaki halkın doÄŸal çevrenin yok oluÅŸu konusundaki çaresizliÄŸini ve üzüntüsünü ve ayrıca devletin ilk baÅŸlarda yangına müdahale konusundaki ihmalini en iyi ÅŸekilde anlattığını düşünüyorum.”

“Daha adil bir dünya”

Foto muhabirlerinin sorumluluklarına ve çalışmalarının gücüne iliÅŸkin Tsakalidis, tek bir fotoÄŸrafın tüm dünyayı deÄŸiÅŸtirebileceÄŸine inanmadığını söyledi. Tsakalidis, “Belki de dünyayı ve politikacıların insanlara davranışlarını daha adil hale getirebiliriz.” dedi.

Ä°nsanlara gerçeÄŸi gösterirken en büyük sorumluluÄŸun foto muhabirlerine ait olduÄŸuna iÅŸaret eden Tsakalidis, “Hem aktardığımız bilgilerden çok emin hem de farkında olmalıyız ki olaylar da haber de resmi takip etsin.” deÄŸerlendirmesinde bulundu.

Tsakalidis, teknolojik geliÅŸmelerin bugünün dünyasını etkileyiÅŸ ÅŸekline atıfta bulunarak “Sanırım en önemli ÅŸey, yanlış bilgilerin ortadan kaldırılmasına her zamankinden daha fazla yardımcı olmamız gerektiÄŸidir.” diye konuÅŸtu.

Foto muhabirliÄŸindeki geliÅŸmelerle ilgili bazı olumlu ayrıntılara da dikkati çeken Tsakalidis, ÅŸunları kaydetti: “FotoÄŸraf ekipmanlarındaki teknolojik geliÅŸmeler görüntü kalitesini artırarak, dosya aktarımlarında esneklik saÄŸlayarak ve ekipmanın boyut ve ağırlığını azaltarak röportaja çok olumlu etki yaptı. (Bu ÅŸekilde) Bir kiÅŸinin tüm ekipmanları taşıması daha kolay ve saÄŸlıklı hale geldi.”

“Büyük Onur”

Tsakalidis, “Yılın FotoÄŸrafı” ödülüyle fotoÄŸrafının tanınmasının, kendisi için büyük bir onur olduÄŸunu söyledi.

Tsakalidis, İstanbul Photo Awards’ın sadece ödülleriyle değil, jüri üyeleriyle de fotoğraf endüstrisinde, son yılların en önemli ve prestijli yarışmalarından biri olduğunun altını çizdi.

Yarışmada fotoğrafçı, foto muhabiri ve editör alanında deneyim sahibi çok sayıda kişiden oluşan jüri üyeleri olduğunu söyleyen Tsakalidis, foto muhabir olmak isteyenlere ve bu işe yeni başlayanlara tavsiyelerde bulundu.

Tsakalidis, “Onlara tek tavsiyem dışarı çıkıp olayları takip etmeleri çünkü olayın içinde deÄŸilseniz bir ÅŸey alamazsınız.” dedi.

Her gün daha fazla fotoÄŸraf çekmeyi denemeleri ve içgüdülerini takip etmeleri gerektiÄŸini söyleyen Tsakalidis, “Güçlü görüntüler çekmek için olay esnasında orada olmalısınız. Belki o zaman önemli bir ÅŸey çekebilirsiniz, bu asla bilinemez.” diye konuÅŸtu.

“Freelance Çalışmak Her Zaman Kolay DeÄŸil”

Tsakalidis, bir ÅŸirkette tam zamanlı çalışmak ile “freelance” olarak çalışmak arasındaki farka iliÅŸkin, her ay sabit bir geliri olmadığı için freelance çalışmanın her zaman kolay olmadığını söyledi.

Freelance çalışanların haber üretmek için sürekli olayları takip etmesi gerektiğini belirten Tsakalidis, bu tarz çalışmanın avantajlarına da değindi.

Tsakalidis, foto muhabirinin, hangi haberi ele alacağını kendisi belirleyebildiği ve başında patron bulunmadığı için işinin çok da zor olmadığını ifade etti.

Ukrayna-Rusya savaşı gibi durumlarda, birlikte çalışmak için tanınmış bir ÅŸirkete ihtiyaç duyulduÄŸunu ifade eden Tsakalidis, sözlerini şöyle bitirdi: “Bunu serbest çalışan olarak takip etmek çok zor. Hem güvenliÄŸiniz hem de bütçe yönetimi için büyük bir desteÄŸe ihtiyacınız var.”

İstanbul Photo Awards 2022 jürisi ve kazanan fotoğraflarına dair detaylı bilgiye, yarışmanın web sitesi www.istanbulphotoawards.com adresinden ulaşılabiliyor. ​​​​​​​

Mehmet Alaca, Nuri Aydın, Sümeyye Dilara Dinçer| Anadolu Ajansı

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz. Anladım